SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

słownik

dopuszczalne w grach (i)

słownik

1. zbiór wyrazów ułożonych i opracowanych według pewnej zasady, zwykle objaśnianych pod względem znaczeniowym;
2. indywidualny zasób wyrazów


KOMENTARZE

~gosc # 2003-03-14

Proponuję, aby w grze literaki słownik sam sprawdzał czy wyrazy istnieją i czy mają poprawną formę...Jest to możliwe?

mashroom # 2003-03-15

wlasnie jednym z zalozen literakow jest to "ryzyk-fizyk" przy sprawdzaniu wiec pomysl juz raz byl odrzucany

~gosc # 2003-03-15

Ale to jest bez sensu...nie mozemy grac przeciez ze słownikiem w ręku. Jak przeciwnik układa jakiś dziwnie brzmiący wyraz, to mogę myśleć, że jest on tak mądry i się na tym zna, więc wolę nie sprawdzić, gdyż rózne słowa znajdują się w słowniku. Może to się okazać błedne, bo taki wyraz np. wcale nie istnieje!
A jakby gra była juz zaprogramowana, iż słownik sam sprawdza wyrazy...grałoby się znacznie ciekawiej - nikt nie ułożyłby wyrazu którego nie ma.

sarali # 2003-03-15

moim zdanie mashroom... ma rację - i za to lubię literaki.
Przynajmniej tym sie różnią od Scrabli, a element ryzyka to zawsze trochę adrenaliny jest :)))))

Kot

~gosc # 2003-03-15

Adrenaliny? Przez Was strzępię sobie nerwy! ;)

~gosc # 2003-03-15

A tak w ogóle to uwazam, że na tej stronie nie powinny mieć miejsca żadne komentarze, gdyż niektóre sa tylko zaśmiecaniem. Natomiast powinno być tak, że kazdy wyraz powinien być tu rzeczowo opisany, jesli ktoś np. chciałby znaleźć znaczenie danego słowa.

mashroom # 2003-03-15

taaa znajdziesz osobe ktora wpisze znaczenia 1,5 miliona slow ponad?

~gosc # 2003-03-15

Słów na tej stonie jest 92 676. Encyklopedie mają o niebo więcej słów... Jakby tutaj tak było, to te niektóre głupie komentarze byłyby tu niepotrzebne. Przynajmniej byłby porządek, a nie taki bałagan jak teraz.

mashroom # 2003-03-15

nie policzyles wszystkich odmian :P

~gosc # 2003-03-15

Trudno - jest bałagan.

~gosc # 2003-03-15

w slowniku jest juz ponad 2 mln slow :)

~gosc # 2003-03-15

marudzacy gosciu to skoro taki balagan tu panuje to zapodaj powiedzmy 1000 slow co spelniaja ZDS i moze dzieki tobie stanie on sie mniejszy?

~gosc # 2003-03-16

mów jaśniej

~gosc # 2003-03-18

marudzący gość czeka na wyjaśnienie. A tak poza tym nie trzeba przecież opisywać odmian - wystarczy kluczowe słowo.

meg # 2003-03-18

łatwiej by bylo wyjasniac...gdyby gosc sie podpisal :))
wszystkie slowa sa w slownikach jezyka polskiego...nie sposob tu przepisac tego, co kazdy sobie moze znalezc przy odrobinie checi :)

~gosc # 2003-03-18

po co gosc ma sie podpisywac jak woli pozostać anonimowy? tu tez mozna ładnie wszystko wyjaśnić marudzącemu gościowi.

~gosc # 2003-04-04

zmiencie słownik bo macie kijowy...

dodaceze # 2003-04-05

niech mi tylko ktoś odpowie dlaczego tu panuje taki chaos?

~gosc # 2003-04-13

wiecie co....wsadzcie sobie w dupe taki słownik za przeproszeniem... połowy normalnych, istniejących słów nie ma, a jakies bzdetne wyrazy, które nikomu nawet nie przyjda do głowy sie w nim znajduja...

~gosc # 2003-04-13

to wymien prosze powiedzmy 100 slow istniejacych(odnotowanych w slownikach), co tu ich nie ma-bo cos widze ze marudzacemu gosciowi sie nie chcialo wypisac 1000 wiec moze 100 bedie lawiejszym zadaniem

~gosc # 2003-04-13

sporo juz dodaliście dzieki mnie wiec nie musze sie wysilac koniecznie na 100.

~gosc # 2003-04-23

do dupy słownik w tych literakach!

bruce_s # 2003-05-04

Uprasza się o zrobienie porzadku w słowniku. Dochodzi do absurdu. Słownik uznaje słowa, które nie istnieją a odrzuca słowa używane na codzień w języku polskim. Dzięki temu zraziłem sie do tej gry i obecnie nie gram...Pozdrowionka dla wszystkich :-)))

~gosc # 2003-05-04

ja tez nie gram hyhy bo to fajna gra z kijowym slownikiem

mashroom # 2003-05-05

to nie grajcie...żegnamy...

blekitny # 2003-05-08

Zamet robicie jak nigdy ... wstawiacie slowa a potem je likwidujecie ...chodzi mi o trojliterowki ..piszecie tak... cytuje :"zachęcam do zapoznania się z ich aktualną listą dostępną na stronie słownika"...a nie lepiej byloby napisac jakie zostaly usuniete zamiast od nowa studiowac ponad 1200 slowek aby przekonac sie o tym??..kurde...tez macie pomysly

~gosc # 2003-05-08

"zachęcam do zapoznania się z ich aktualną listą dostępną na stronie słownika"...ha ha ha taka ona aktualna jak i ja jestem ksiedzem...

kililili # 2003-06-04

Słownik ma dużo nieaktualnych słów. Naprzykład ktoś wymyśla nieistniejące słowo i nacisniesz nie(sprawdzam)to wyświetla kililili sprawdza: słowa znajdują się w słowniku (strata kolejki).Często się zawiesza czas ci leci i przegrywasz.I jak ktoś chce ze mną zagrać to jestem kililili i jestem na gomoku! pozdrowionka od ślicznego skowronka! Proszę zgłościę się! papapapa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mashroom # 2003-06-04

"Naprzykład ktoś wymyśla nieistniejące słowo i nacisniesz nie(sprawdzam)to wyświetla kililili sprawdza: słowa znajdują się w słowniku (strata kolejki)."

doprawdy :) zabawne...nieistniejący wyraz gdyż kililili go nie zna ;)

~gosc # 2003-06-16

o to chodzi ze w slowniku literakowym brakuje ISTNIEJACYCH slow (np. tas, eza, kierki) ...

elipsoida # 2003-06-16

znowu to samo: GDZIE te slowa istnieja? prosze wskazac zrodlo wg zalecen znajdujacych sie na podstronie 'dopuszczalnosc slow':
"Źródłami słów dopuszczonych do gry są:
słowniki języka polskiego,
słowniki wyrazów obcych,
słowniki poprawnej polszczyzny,
słowniki ortograficzne
...wydane przez dowolne wydawnictwo po 1992 roku"

~gosc # 2003-06-16

to prosze podac zrodlo z ktorego zostalo wziete slowo 'policjanty' ...

~gosc # 2003-06-16

i tak samo np. amanty

elipsoida # 2003-06-16

to prosze poczytac wyjasnienia adminow dotyczace slowa policjanty

elipsoida # 2003-06-16

... jak rowniez 'zasady dopuszczalnosci slow' gdzie wyraznie chyba napisano, ze:
"Ponieważ do gry dopuszczone są wyrazy poprawnie zbudowane, choć faktycznie rzadko używane w polszczyźnie (tzw. formy potencjalne), warto zaznaczyć, że dopuszczalne są:

dla rzeczowników:
liczba mnoga wszystkich rzeczowników odmiennych (np.: dury, tleny) niezależnie od tego, czy słownik dopuszcza liczbę mnogą, czy nie,
wołacz wszystkich rzeczowników odmiennych (np.: kapusto, kontemplacjo),
dopełniacz liczby mnogiej rzeczowników rodzaju żeńskiego zakończonych na -ia, -ja w formie z końcówką -yj, -ij (np.: akacyj, konwalij),
mianownik liczby mnogiej rzeczowników męskoosobowych w formie niemęskoosobowej (np.: pany, generały, cary)..."

~gosc # 2003-06-16

a po czym poznać tych adminów elipsoida? bo tu na czerwono sie nikt nie swieci, ani tez nie jest zaznaczony w zaden sposob?

cfalek # 2003-06-22

jestesmy juz wymienieni przy zglos uwage;)

magduuucha # 2003-06-25

grrrr zdecydowanie popieram apel o uporzadkowanie slownika - niektore slowa po prostu nie istnieja, ale grunt to sie upierac ;/

~gosc # 2003-07-01

W jakim programi otwiera sie ten slownik????aspell (zalecany)

alt-aspell-pl-20030701.tar.gz (829K)

~gosc # 2003-07-03

on dziala tylko pod linuksem..
jak masz windows, to go nie uruchomisz..

~gosc # 2004-02-09

a dlaczego tak a propos nie ma już linku do słownika na kurniku?

~gosc # 2004-02-15

hm dlaczego zabrano link do kurnikowego słownika, który znajdował sie na pierwszej stronie kurnika?

przecież adres:
www.kurnik.pl/slownik
nadal działa...

~gosc # 2004-08-12

Zasady gry są wyłożone jasno, ludzie czytajcie instrukcje! Jak ktoś gra w Chińczyka, to też się stosuje do pewnych ustaleń, może niektórzy powinni pozostać przy Chińczyku zamiast dostawac piany na ustach w Literakach. Sprawdzanie słów w grze też jest fajne, bo łatwiej się zapamiętuje słowa sprawdzone i przy tym poprawne - to się potem przydaje.

koalar # 2005-03-05

Jeszcze mi serce wali! Myślałem, że to jakiś błąd serwera... Oczy mnie bolą, czuje, jak moje źrenice wypala dziwny obraz... To tak, jakbym wszedł do domu i zobaczył inne tapety na ścianach... Spoko, za tydzień się każdy przyzwyczai, myślę :).

koalar # 2005-03-05

A może z tymi ~gosciami-dowcipaskami dałoby się coś zrobić? :)

~gosc # 2005-03-05

Koalar miałam podobne wrazenie-w pierwszej chwili pomyśłałam że ujawniła sie u mnie jakaś wada wzroku ale na szczescie to tylko drobne"przemeblowanie":P) a z tymi dowcipnymi"gościami" wypada zrobić porzadek..jak uknujesz jakiś przebiegły i efektowny plan na to jak to zrobić przedstaw mi całą idee a chętnie pomogę w jej realizacji;) Pozdro CZ_z

koalar # 2005-03-05

Plan jest taki: załatwiasz mi link podobny do tego, gdzie wyskakują te komunikaty. Tylko tym razem one tak trwają w nieskończoność. I ja napiszę, że tam jest napisane, dlaczego nie wprowadzimy słowa "tas", ani nie usuniemy odmiany "policjanty". I oni pójdą na tę stronę i utkną na zawsze =DJ.

~gosc # 2005-03-05

Plan jest taki - aby NA ZAWSZE wysłać pod ten adresik Słownik Alternatywny -

To jest bardzo dobty pomysł - do dzieła koalar, w nagrodę dostaniesz prawdziwy słownik!
Propozycja nie odrzucenia.

czarnazebra # 2005-03-05

Koalar mnie sie ten Twój niezwykle przebiegly okrutny i podstępny plan podoba;))jak zalatwię linka to czy jako pierwszego możemy tam wysłać ~gosc-ia z 2005-03-05 19:19:56?bardzo Cie proooosze;)) no to niech sie zacznie zabawa:P) heh będzie fajnie:P Pozdro Cz_z:))

~gosc # 2005-04-25

a może zrobimy zrzutkę i kupimy Meg np. Wielki Słownik Poprawnej Polszczyzny i z niego będzie wpisywała słowa (razem z innymi) a nie z Wielkiego Słownika Ortograficzno-Fleksyjnego" Podrackiego?

homik_mc # 2005-04-25

Odnosze sie rowniez z wielka antypatia do WSO-F prof. Podrackiego. Slownik naciagany, z bledami, wprowadzajacy straszny zamet w grach slownych. Rownie dobrze mozna by dopuscic Kopalinskiego.

micking # 2005-04-26

nie rozumiem czemu brakuje tylu znaczen/?~~! dzisiaj juz dodalem chyba z 30 :)

sonata_deszczowa # 2005-09-29

Mam pewne, małe pytanie! Jest napisane w zasadach dopuszczalności słów, że jeżeli słowo znajduje się w słowniku ortograficznym, języka polskiego lub poprawnej polszczyzny, albo języków obcych, to słowo to można umieścić w kurnikowym słowniku...

Czy można umieszczać słowa ze słowników tematycznych (np. ze słownika terminów literackich, słownika terminów muzycznych, itp.)

Proszę o szybką odpowiedź.

tevex # 2005-09-29

3. Gwoli wyjaśnienia: NIE przyjmuje się za źródła dopuszczalnych słów: encyklopedii, leksykonów, słowników frazeologicznych, etymologicznych, gwarowych, tematycznych i branżowych, glosariów, tezaurusów i wszystkich innych zbiorów słów ....

sonata_deszczowa # 2005-09-29

A gdzie jest napisane, że nie? Proszę, abyś mi to wytłumaczył tevex, bo w zasadach dopuszczalności słów nie ma o tym mowy.

Z drugiej strony dzięki za odpowiedź!

micking # 2005-12-11

ten slownik jest skorumpowany jak zaden inny, za przyczyna takich palantow jak greenpoint i koalar; jesli ten koment zostanie usuniety to znaczy, ze jest szczera prawda

~gosc # 2005-12-11

Jeśli to jest korupcja, to ja jestem za korupcją. Hm... nigdy bym się o to nie podejrzewał.

koalar # 2005-12-11

O, miki napisał w końcu dłuższy komentarz, aż 2 linijki. Jakiś taki niezbyt czytelny, chyba go znikąd nie skopiował i nie wkleił.

~gosc # 2005-12-26

super dyskusja, gratuluję koalarze i mic_k_ingu

micking # 2005-12-26

nie widze powodu, zeby pisac komentarz powyze 2 linijek, gdyz nie widze tu nikogo na poziomie (o! akurat 2 linijki!)

koalar # 2005-12-29

Zmieniono czcionkę, czy mi lukawki już szwankują?

koalar # 2006-01-11

No kto tam skraca te linki, niedługą bądą w ogóle skróty oz - ostatnie znaczenia, ok - ostatnie komentarze, ls - lista słów.

ganimedes # 2006-01-29

czy strona słownika już na zawsze będzie taka brzydka? Wygląda trochę jakby była zrobiona bez pomysłu..

djkoalar # 2006-01-31

Kogo jeszcze oczy bolą od słownika?

djkoalar # 2006-02-02

A może dałoby radę, żeby były do wyboru dwie wersje słownika - stara i nowa?

~gosc # 2006-02-02

Mnie oczy bolą.. naprawdę ta strona jest brzydka i całkowicie nieczytelna.. widzę tu powrót do początków desingingu stron internetowych. Może chodzi o to, żeby ludzie nie wchodzili na strony słownika i nie wypisywali komentarzy do słów. Teraz jest to tak kijowe, że pewnie popularność SA spadła.
Może zmieńcie wszystko, tak żeby nie było już uzależnień od kurnika - już w ogóle będzie cacy

_viktor_ # 2006-02-05

!Chciałbym by w literakach po wpisaniu słowa słownik sam sprawdzał czy jast poprawne czy nie! I ulepszcia te słowniki!

~gosc # 2006-02-09

a ja bym chciał, żeby słownik mi sam wymyślał jak najbardziej punktowane słowa z moich literek

djkoalar # 2006-02-23

Zgubiłem się, gdy zniknęły sekundy, niedługo chyba w ogóle przy komentarzu tylko rok zostanie...

~gosc # 2006-03-18

"Słownik alternatywny to projekt rozwoju niekomercyjnego słownika do sprawdzania poprawności ortograficznej słów i do gier słownych. Od pewnego czasu słownik zawiera też informacje o występowaniu słów w innych słownikach (wydanych drukiem) jak również ich znaczenia."

Obserwując ostatnie "osiągnięcia" słownikowców - należy chyab zmienić tę definicję "projektu SA" na: "projekt rozwoju niekomercyjnego zbioru wszelkich słów (bez wzglęu na ich poprawność oraz logiczność) jakie kiedykolwiek udało się zapisać w wybranych słownikach wydrukowanych na terenie Polski oraz wypowiedzianych w bardziej popularnych reklamach i serialach. Aż dziw, że w zasobach SA nie znalazło się dotychczas wspaniałe słowo "hejah" czy też cały zestaw słów zaczynających się od przedroska "zaje-". Należłoby również zmienić zapis dotyczący "znaczenia słów" ponieważ w większości przypadków są to wyobrażenia znaczeń, jakie wprowadzający uzyskali o danym znaczeniu na podstawie zapisów w słownikach drukowanych. Reasumując: projekt SA jest stosunkowo mało udolną próbą przepisania większości słowników językowych (nie wszystkich) tak aby nie wyglądało to na przepisanie (bo wtedy byłby to plagiat i powstalyby problemy z prawami autorskimi). Jendocześnie próbuje się dostosować poziom "przetworzonych" definicji do "szerokiego" odbioru...

~gosc # 2006-03-18

..projekt rozwoju niekomercyjnego zbioru wszelkich słów (bez wzglęu na ich poprawność oraz logiczność)
Dobrze powiedziane.A ja mam jeszcze wrażenie, że proponuje sie tu jakąś nowomowę, przez to, że słowniki już nie zamieszczają dobrze znanych i pięknych słów- zwodny, osławić, rozwity itp. A jest to spowodowane, że w grę wchodzą tylko słowniki wydane po 1990 i " ulubionych" twórców Adminów Literaków.
wendkarzyk

~gosc # 2006-06-28

Ot, nikt nie mówił, że będzie sprawiedliwie:) Ale przynajmniej konsekwentni są. A jakby dopuszczono starsze słowniki jeszcze, to dopiero możnaby się naciąć na dziwnych słówkach. Choć te piękne, polskie słowa wymienione wyżej (zwodny, osławić, rozwity) chętnie ujrzałbym w słowniku. Za to "szoking" i inne takie cuda ranią mą duszę. Ale cóż, wszelakie pretensje należy chyba zgłaszać do autorów słowników "papierowych", gdyż czasem ich inwencja twórcza i kaprysy powalają na kolana, rozkładają na łopatki i jeszcze parę innych rzeczy robią...
A po codziennej niemal dawce rozrywki, jaką jest czytanie komentarzy do słów tu zamieszczonych, na podstawie niektórych wypowiedzi stwierdzam, iż reformy oświaty na niewiele się zdają. W szkołach nie uczą już czytania ze zrozumieniem nawet. A po ujrzeniu kilkudziesięciu komentarzy w stylu "to jest głupie", "syf", "nie znam tego, więc nie ma", stwierdzam też, że niektórzy przeczą idei <<homo sapiens>>. Aż dziw, że udało się opanować interfejs systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej i dotrzeć aż na stronę SA
I tym (jakże radosnym) akcentem okńczę transmisję na dziś. A jutro to co zwykle- będę podbijał świat!!

toiryelhsa # 2006-06-28

"To mówiłem ja- Jarząbek" :)
Znaczy się, ja to mówiłem (czy też raczej pisałem), żeby nie powstały nieporozumienia. Bo potem miałbym na pieńku z jakimś Jarząbkiem pewnie:)

1aneczek1 # 2007-03-20

zrobia obajetni jak to i tak komus sie ni bedzie podobało prawda??

charlesbarkley # 2007-05-26

w slowniku to sa wyrazy, a nie nasladowanie dzwiekow....

kruger2006 # 2007-09-26

Oto przed wami wykaz słów, których nie ma w KURNIKU.
Powiem wam tylko niektóre słowa, których nie ma w KURNIKOWYM SŁOWNIKU, a powinny byc w trybie natychmiastowym!

- zilion (liczba)
- fiza
- ununoctium (pierwiastek promieniotwórczy)
- ununseptium (pierwiastek promieniotwórczy)
- ununbium (pierwiastek promieniotwórczy)
- ununtrium (pierwiastek promieniotwórczy)
- ununquadium (pierwiastek promieniotwórczy)
- ununpentium (pierwiastek promieniotwórczy)
- hista (pierwiastek promieniotwórczy)
- biola (pierwiastek promieniotwórczy)
- mililion (liczba)
- wicylion (liczba)
- ała
- gugol (googol)
- centylion
- ał
- gegra
- cladosporium (grzyb zarodnikowy podczas sezonu alergików)
- alternaria (tj. cladosporium)
- dwójnasób
- trycylion (liczba)
- kwadragilion (liczba)
- kwinkwagilion (liczba)
- sekswilion (liczba)
- septagilion (liczba)
- oktogilion (liczba)
- nanagilion (liczba)
- nara

Wiele razy przeglądałem na strony tego słownika i widac, że wielu słów nie ma, że z tego powodu inni gracze przegrywają w literaki. Takie słowa istnieją! A co KURNIKOWY SŁOWNIK doda to wtedy będzie oznaczac, że "niedopuszczalne w grze","słowo nie występuje w słowniku...","słowo występuje w słowniku tylko jako część innych haseł..." Po co jest ten słownik według was. Żeby bezkarnie z tego przegrywac (i płakac)? Mądry Polak aż by się zdziwił, że tych słów w ogóle nie ma w języku polskim. Nie dziwię się, że z tego powodu inni oskarżają o niedobór słów. Ten słownik nie jest tylko dla głupków, którzy ciężko im w nauce idzie. Dla mądrzejszych też znajdzie się miejsce, bo widac tutaj typową dyskryminację zdolnych. Dlatego też słownik jest dla wszystkich, nie ma dyskryminacji. To ma byc uczciwa gra, a nie taki brak zasobnictwa słów. Z dodanymi dopuszczalnymi słowami gra w literaki stanie się prawdziwą przyjemnością!

koalar # 2007-09-26

W sprawie dopuszczalności słów - zapoznaj się z listą najczęściej zadawanych pytań.

tyttuss # 2007-09-26

Mądry polak zajrzałby najpierw do ZDS.

ppianista # 2007-09-26

Tak, tak... :-)
...'hista' i 'biola' to rzeczywiście pierwiastki promieniotwórcze...
A 'dwójnasób' jest w słowniku, tyle że nie jako samodzielne hasło

porti # 2007-10-25

Pozwolę sobie na ogólniejszy komentarz.
Dwudziestego sierpnia wprowadzono poprawki do ZDS-u, uprawniające do uznania za dopuszczalne każdego de facto słowa znajdującego się w dopuszczalnym słowniku (w tym słów będących objaśnieniami haseł, niekoniecznie w formie podstawowej). Ostatnie takie słowo to przymiotnik (?) "wyszły" z opisu hasła "us et norma loquendi" znajdującego się w słowniku wyrazów obcych I. Kamińskiej. Pytanie/komentarz: jaki jest zatem sens istnienia dodatku A do ZDS-u? Z jednej strony pełna liberalizacja źródeł, z drugiej "czarna lista". To jest niekonsekwencja, w mojej ocenie. Pozdrawiam.

meg # 2007-10-26

wydaje mi się, że wprowadzona ostatnio poprawka w żaden sposób nie oznacza liberalizacji źródeł, dodanie kilku słówek wystepujących w definicjach niekoniecznie w formie podstawowej to jednk coś zupełnie innego niż wpuszczenie do gry całego stada słów np. ze słownika: "Popularny słownik wyrazów obcych" wyd. Printex, gdzie spory procent stanowią wytłumaczenia słów z języków obcych (dodatkowo, ponieważ słownik nie notuje odmiany, olbrzymi problem stanowiłoby ustalenie poprawnych form gramatycznych dla bardzo wielu haseł)

porti # 2007-10-26

meg, no to różnimy się w ocenie tej poprawki ;-) Jak pogodzić zasadę uznawania za dopuszczalne słów nieznajdujących się w żadnym słowniku jako słowo bazowe z zasadą blokowania słowników, w których inne słowa występują jako słowa bazowe? Piszesz, bagatelizując albo nie, że "dodanie kilku słówek ... to jednak coś zupełnie innego niż wpuszczenie do gry całego stada słów...". Po pierwsze: chodzi nie o ilość słów, tylko o jakość zasad. Po drugie: dopuszczalne są słowniki o relatywnie małej dostępności względem słowników np. Kopalińskiego, Doroszewskiego, wyd. Larousse. I jeszcze z tych pierwszych każde słowo (nawet to ze stopki redakcyjnej) może być uznane za dopuszczalne w grze? ;-)
Słynne "wa" Kopalińskiego da się jakoś uratować, natomiast spróbuj wytłumaczyć komuś potencjalność/sensowność tworu "wyszły" w zdaniu "On jest/był/będzie wyszły". Mi chyba nie wytłumaczysz ;-)
Pozdrawiam serdecznie
PS W słowniku Kopalińskiego zdecydowana większość słów to słowa znajdujące się w innych dopuszczalnych słownikach. Ciekawe jaki procent słów w słowniku Zgółkowej znajduje się tylko w jej słowniku?

meg # 2007-10-26

nie chodziło mi o ilość tylko o jakość słów
czy różnica pomiędzy słowami występującymi w definicjach w formie podstawowej (zasada o dodawaniu takich słów istnieje w ZDS juz od dawna) a słowami niekoniecznie w formie podstawowej jest aż tak poważna?

zaznaczam, że dopuszczone są tylko słowa będące częścią definicji, a nie, jak to sugerujesz, wszystko co zostało wydrukowane w słowniku, czyli stopki redakcyjne, różnego rodzaju wstępy i cytaty odpadają

"Po drugie: dopuszczalne są słowniki o relatywnie małej dostępności względem słowników np. Kopalińskiego, Doroszewskiego, wyd. Larousse"
nie wiem, który to słownik Doroszewskiego i wyd. Larousse masz konkretnie na myśli (bo jeśli chodzi o 11 tomowy "Słownik języka polskiego" pod red. Doroszewskiego wydawany w latach 1958-69 a potem tylko wznowiony bez zmiany zawartości, to myślę, że wolałbyś jednak nie używać w grze wszystkich haseł z tego słownika skoro nawet: "wyszły" budzi Twoje opory)
co do słownika Kopalińskiego to owszem "zdecydowana większość słów to słowa znajdujące się w innych dopuszczalnych słownikach" ale niestety spora część nie znajduje się w innych słownikach i podobnie jak pisałam w poprzednim poście są to właśnie słowa żywcem z obcych języków, bardzo problematyczne w ustaleniu prawidłowej fleksji

Twoją ciekawość co do słownika Zgółkowej da się zapewne zaspokoić za jakiś czas, kiedy to skończymy porządkować dopisywane źródła i słowa zostaną opisane tak, że słowniki mniej popularne lub mało dostępne będą wymieniane tylko przy słowach występujących wyłącznie w tych właśnie słownikach


co do "wyszły" to ja widzę bardzo wiele przykładów użycia w google (sprawdzałam konkretnie formę "wyszłe") więc mam nadzieję, że nie będzie potrzeby wytłumaczenia, jeśli tam sobie zerkniesz:)

porti # 2007-10-26

Cholera... nie wiedziałem, że słowa w stopkach lub ze wstępów są niedopuszczalne... ;-)
Wiele słowników, uznanych za dopuszczalne, zostało wydanych jako wydanie 1. przed 1990, nie zabrania tego ZDS ;-P
Wyniki wyszukiwania w Google: "szłem" - ok. 21.000, "wyszłe" - ok. 1.730. Czy coś z tego wynika? Dokładnie nic, argument typu "bo jest w Google" ma chyba na celu rozbawienie czytających (ale nie czytających inaczej, niestety...) ;-)
I pytanie: a dlaczegóż to "wyszłe" ciągle mi tu czerwonym wężykiem jest podkreślane? ;-) Bo do gry się nadaje (zresztą nie tylko to słowo, ale i np. "wszechczasów") a do sprawdzania pisowni w Firefoksie i innych edytorach tekstowych, które obsługuje ispell, nie? Czy to znaczy, że jednak ktoś uznał, że nie należy się tym słowem posługiwać, że to przesada?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi ;-)

meg # 2007-10-26

"Wiele słowników, uznanych za dopuszczalne, zostało wydanych jako wydanie 1. przed 1990, nie zabrania tego ZDS" - jasne ze nie zabrania, ale zwykle kolejne wydania są poprawiane, uzupelniane itd.
w wypadku SJP Doroszewskiego i wznowienie z 1996-97 i wersja elektroniczna z 2000 są dokładnie tym samym co wydanie z lat 58-69

nie podsuwałam pomysłu grzebania w google, żeby liczbą wystapień cokolwiek podpierać...chciałeś przykładu zastosowania to tam go masz (całkiem poprawne przykłady użycia to są, więc odpada mi obowiązek wytłumaczenia Ci "potencjalności/sensowności tworu "wyszły""

Firefox podkreśla na czerwono te słowa, których w chwili OBECNEJ u siebie nie ma w ispellu
odmiana przymiotnikowa słowa "wyszły" znajduje się u nas od 21 października
sądzisz, że jak często Firefox uzgadnia stan z naszym słownikiem?:P

poza tym nie wszystkie słowa wchodzące do gry sa w ispellu

porti # 2007-10-26

Jak często? Rok z okładem? ;-)
A dlaczego nie wszystkie słowa wchodzące do gry są w ispellu? Przecież zgodnie z ZDS-em wszystkie są utworzone zgodnie z regułami języka polskiego? Ispell ma inne zasady ortograficzne i gramatyczne? ;-)

meg # 2007-10-26

nie wiem jak często, wg mnie ostatnia aktualizacja była w okolicach stycznia albo lutego 2007

a dlaczego nie wszystkie? no pomyśl trochę sam...

ispell rządzi się nieco innymi prawami niż zwykły słownik (np. powinien podkreślić tak często występujący błąd jak "muszE" wpisane zamiast "muszĘ" (choc to stuprocentowo poprawna forma celownika od: "mucha") itp. itd.
nie da się tu w dwóch słowach zrobić całego wykładu na ten temat, ale myślę, że green chętnie wyjaśni wszelkie wątpliwości jeśli go spytasz

porti # 2007-10-26

Pomyślałem. Bo nie wolno pisać łącznie "wszechczasów"? ;-)

~gosc # 2007-12-02

meg ma racje ;p

black4angel # 2008-01-19

przed chwilą grałamz jakimś kolesiem który powiedział że granie ze słownikiem to jak uprawianie sportu z dopingiem xP :)

nagileon # 2008-02-21

Koalarze,to ze jakieś słowo jest zapisane w jakimkolwiek słowniku nie stanowi dowodu na to że ma być SA.To ZDS są takie że obok wartościowych słów z "poznawczego " punktu widzenia jest mnóśtwo badziewia, które tylko zaśmiecać może pamieć,a ich wartość jest wątpliwa.Już to że OSPS i SA tak znacznie się różnią zmusza mnie stwierdzenia że Twoja praca nie idzie w dobrym kierunku.To jak schizma w kościele.Może stworzyć 2 słowniki? Dla przeciętnego użytkownika(w grze komputerowej istnieją 4 poziomy)i dla Wilamowców.Ja grywam sobie po to by rozruszać swoje szare komórki a także dlatego że lubię tę grę.Rankingowym wyścigiem szczurów nie jestem zainteresowany.Szermujesz dość często słowami : czekam na konsrtuktywne propozycje, jednakże gdy takie padną, mniej lub barziej udane ,Twoja opdpowiedź jest zazwyczaj złośliwa i obrażająca adwersarza.Życzę więcej poczucia humoru i pogody ducha. nagi_leon

koalar # 2008-02-21

Czy to jest konstruktywna propozycja: może stworzyć 2 słowniki? A gdzie szczegóły, gdzie założenia? I kto miałby się tym zajmować, skoro ledwo starcza czasu na jeden słownik?
W grze z komputerem (Litem) istnieje kilka poziomów, jednak rozróżnienie trudności polega na tym, że komputer na niższych poziomach kładzie niżej punktowane ruchy, a nie ogólnie znane wyrazy. Na najniższym poziome może więc położyć wyraz GYYZ za 8 pkt, a na najwyższym ZIELONA za 90.
Przeciętny użytkownik może grać z innym przeciętnym użytkownikiem i powinien być z gry zadowolony.

Ton mojej odpowiedzi jest adekwatny do tonu wypowiedzi rozmówcy, zwłaszcza wtedy, gdy pozwala on sobie wypisywać obraźliwe, kłamliwe itp. anonimowe posty.

borekns # 2008-02-21

to ja mam dwa pytania
1. dlaczego nie jest dpouszczony slownik PWNu
2. dlaczego sa dopuszczone słowa potencjalne
tylko prosze mi nie odpowiadac w stylu "bo takie sa ZDS"
ale jaka jest tego idea ze sa dopuszczone slowa ktore mogly by istniec a tak naprawde ich nie ma?

oczywiscie mozecie tez wywalic moje pytania czego jestem na 95% pewiem

koalar # 2008-02-21

1. Dopuszczalnych jest ponad 20 słowników PWN-u. Niedopuszczalnych może kilka, uściślij, o który Ci chodzi.
2. Poczytaj na http://www.blimunda.prv.pl/

~gosc # 2008-02-21

Wobec tego proszę o kontakt z autorem wersji komputerowej Lit , spróbuję go namówić do przerobienia na wersję online, chętnie się do takiego przedsięwzięcia dołożę.Pamiętam taką starą grę,pierwowzór scrabble- Networdz 95, była tam możliwość dodawania i usuwania słów i można było grać off i online. nagi_leon

borekns # 2008-02-21

przykro mi bardzo ale strona o tym ze ktos pisal prace magisterska na temat slownikow do gier nie dopowiada na moje pytanie

borekns # 2008-02-21

nagi_leonie obawiam sie ze niewiele zmienisz
kurnikowcy trzymaja sie slepo zasady "ordnung muss sien" i chociazby byl najglupszy na swiecie porzadek to sie go beda trzymac
inna sprawa ze dochodzi do pewnych absrdow no ale sam wiesz zasady to zasady szkoda tylko ze w tym calym zamieszaniu juz nikt nie wie jaka idea przyswiecala powstaniu tych zasad...

ppianista # 2008-02-21

No i nie trać tutaj nerwów? :-/
Nie... nie możliwe

Weź Borekns przeczytaj tę pracę...
...mam nadzieję, że podanie numeru strony nie będzie konieczne :-/

borekns # 2008-02-21

no i widzisz ja grzecznie a ty co?
poza tym ja prosze o wyjasnienie a Wy mi karzecie prace magisterska czytac troche to nie fer nie sadzisz?
poza tym wiesz na czym polega pisanie pracy magisterskiej (szczególnie humanistycznej) ?
na przedstawieniu jakiegos zagadnienia w oparciu o materały źródłowe
a to samo w sobie nie jest obiektywne.
teoretycznie można np. udowodnic tezę, że zbordnia katynskanie nie maila miejsca i jezeli praca bedzie dobrze napisana a materialy odpowiednio dobrane bedzie to praca bardzo dobra
ale wrocmy do tematu
czy dostane odpowiedz czy bede musiał szukac materiałow zrodlowych

ps. mie czytalem pracy szanownej kolezanki i absolutnie nie oceniam jej obiektywizmu proszę jedynie kolegow i kolezanki o odpowiedz na moje pytanie a nie o odsylanie mnie bog wie gdzie

koalar # 2008-02-22

Nagi_leonie, kontakt powinien być dostępny na kurnikowej stronie, z której można ściągnąć Lita. Wydaje mi się jednak, że jego autor nie jest zainteresowany jego rozwijaniem, ale można spytać.

Borekns, na stronie, którą podałem, znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Dałem Ci wędkę, rybę musisz złowić sam.
Tymczasem przedostatni Twój komentarz wyczerpał moją cierpliwość do Ciebie. Byłeś już ostrzegany przed pisaniem podobnych postów i daruj sobie kolejne, bo w przeciwnym razie więcej nie otrzymasz żadnej odpowiedzi, przynajmniej ode mnie.

~gosc # 2008-02-22

no wlasnie nie podoba sie to najlepiej ostrzec, wywalic, co dalej usuniac konto???
naprawde co sie z wami stalo ludzie?
kiedys bylo troche inaczej a przede wszystkim grzeczniej

nie podoba sie to usuncie moje konto i kazdego kto ma inne zdanie niz Wy a szczegolnie tych, ktorzy pisza nie podoba mi sie to i to
nawet jasli sie ktos poraz tysiącczterystapięćdziesiątytrzeci ptya o to samo i ma takie same wątpliwośći to od tego ktoś Was zrobił administratorem zeby mu na pytnie odpowiedziec, szczegolnie ze uwazacie sie za najwieksze autorytety na kurniku

pozostawcie natomiast tylko komantarze w stylu "kuska - ja mam tak na nazwisko jupii", "loj - a mi sie koles na to nabrał" itd...
bo to sa konstruktuwne komentarze i wnosza wiele dobrego do slownika

~gosc # 2008-02-22

to bylem ja borekns zapomnialem sie zalogowac

~gosc # 2008-03-10

Koalar napisał:
"1. Dopuszczalnych jest ponad 20 słowników PWN-u. Niedopuszczalnych może kilka, uściślij, o który Ci chodzi."

no i sie wydało administrator nie wie, które słowniki są dopuszczone a które nie... ;)

~gosc # 2008-03-10

widać, że nie wydało się, ~gościu, ani złotówki na naukę czytania ze zrozumieniem

~gosc # 2008-03-12

tam na koncu wypowiedzi jest mrugajace oczko ";)" wiec mi gosciu nie pisz tu o czytaniu ze zrozumnieniem

~gosc # 2008-06-04

co się stało ze słownikiem że przenieśli go z adresu www.kurnik.pl/slownik na sjp.pl?

grzesiu9 # 2009-02-04

Cześć ~gość to co napisałeś pierwszy to ŚWIĘTE SŁOWA dobrze by nawet było jak SŁOWNIK by to sprawdzał sam .Mi raz na przykład nie zatwierdziło:sieć,ósemka i tak dalej i dalej :-) :-) :-) :-) :-)

~gosc # 2009-03-23

TOP 10 - najbardziej oczekiwane słowa

1. tas
2. eza
3. ro
4. wa
5. żeś
6. boś
7. dekan
8. emo
9. kierki
10. kieca

~gosc # 2009-03-23

TOP 10 - najbardziej niechciane słowa

1. iii
2. ęsi
3. huj
4. policjanty
5. ós
6. ćela
7. ts
8. yin
9. ee
10. eo

boybigboy # 2010-04-16

czy ktos tu uzupełnia ten słownik chociazby o uzasadnione sugestie graczy??? Jesli tak, to w jakim tempie sie to odbywa?? jesli brakuje rąk do pracy, chętnie sie zatrudnię w ekipie obsługi kurnika, a gwarantuje, że w ciągu miesiaca dostępny tu słownik prawie kompletny. Słownik jezyka polskiego to nie jest najaktualniejsza baza danych, chociażby z tego względu, ze nie jest aktualizowany corocznie, a nasz język jak kazdy żywy język na świecie poszerza swoje słownictwo w dośc szybkim tempie (chociazby nazwy firm wśrod których aktualnie jedne są na kurniku faworyzwane kosztem innych- moja sugestia: usunąc je wszystkie uznajac jako nazwy własne bo roszczen nigdy sie nie pozbędziecie) Mam nadziej ze ktos to przeczyta. Dzieki za uwage;)

muszlin # 2010-04-16

Jak taki szybki jesteś, to szybciutko przeczytaj ZDS. To powinno rozwiać sporo Twoich wątpliwości. Słowa są dodawane, jeśli znajdują się w słownikach. Może to u językoznawców powinieneś się zatrudnić, bo rzeczywiście trochę nie nadążają :)

boybigboy # 2010-04-22

Jeszcze tylko poprosilbym któregoś z zagorzałych obrońców nieomylności twórców tego słownika o wyjasnienie mi prawa bytu przykładowego słowa: wylesił , nigdy go nie słyszalem a i słownik jakoś nie pomaga mi zrozumie czego on dotyczy. Dodam tylko ze nie jest to odosobniony przypadek.

cckonrad1993 # 2010-04-22

wykarczować las, np. pod budowę drogi lub fabryki

przynajmniej z tego co mnie się wydaje

zimnaklucha # 2010-04-24

mialem tu raczej na mysli naukowa definicje a nie domysly. pomijam fakt ze jest to slowo utworzone sztucznie jak wiele innych z ktorych jedne sa dostepne w grach inne nie, sory za brak interpunkcji ale to na znak protestu

muszlin # 2010-04-24

A próbowałeś chociaż poszukać w słownikach?
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2539628
Słowo utworzone sztucznie? Dostępne, a raczej dopuszczalne w grach są słowa występujące w drukowanych słownikach. Przeczytałbyś ZDS i nie zadawałbyś głupich pytań.

boybigboy # 2010-09-02

głupie , miałkie i płytkie sa twoje i jeszcze jednego mysliciela mashrooma (pewnie to jedna osoba) argumenty.... ''bo te słowa znajduja sie w słownikach a tamte nie''.... co to za argument. Ten fakt swiadczy tylko o tym ze te slowniki są rażąco niedorobione. Nie chce sie tu rozpisywac o wielu przykladach. Jenym z wielu irytujących jest dostępnosc nazw wlasnych firm i marek, ktore ze wzgledu na ich mnogosc jedne są dostepne inne nie i co to ma wspolnego ze slownikami i zds-em na ktory tak slepo sie powołujecie? Uwazam ze inne żródła jak np literatura, nawet dawna, w ktorej rozne slowa niewystepujace w aktualnych slownikach a istniejące w mowie potocznej mimo usilnych intencji ich wyeliminowania czy wrecz zastapienia przez wyrazy obcojezyczne przez tworcow wspolczesnych slownikow, powinna byc brana pod uwage.
Istniejaca tu ''mozliwosc'' reklamacji slow to czysta fikcja bo nikt z tym nic nie robi. Ale jednak mimo wszystko swiadczy o tym ze dotychczasowe zrodła dostepnych słow dalekie od doskonałosci. dlatego tez mam prosbe do wyzej wspomnianych nickow aby darowali sobie swoje komentarze, w ktorych uzywaja słów sjp lub zds, bo swiadczy to tylko o ich ograniczeniu intelektualnym.

mirnal # 2010-09-02

Nie tylko, że słowniki są "niedorobione", ale także osoby, które powołują się na słowniki, dają do zrozumienia, że "nie ma słów", których nie ma w słonikach oraz stawiają barierę nowym słowom. Przecież ktoś pierwszy zastosował wyrazy "diesel" albo "dizel" i tych słów nie było w naszych słownikach. Dopiero po jakimś czasie ktoś jako pierwszy wpisał dane słowo do s.
A słowo A lub B przyjmie się w naszym języku lub się nie przyjmie. "Grażyna" Mickiewicza przyjęło się, choć przecież nie musiało.

tevex # 2010-09-02

Spokojnie, wystarczy uzupełnić ten słownik słownikiem Zgółkowej, wtedy liczba pytań "Dlaczego to słowo tutaj nie występuje?" zmaleje o 90%. Jednak wzrośnie wtedy poziom agresji i frustracji, no ale coś za coś ;).

6762 # 2011-08-02

Statystyka słownika SJP w formie pliku do pobrania

Waga: 34,8 MB
Liczba wyrazów w słowniku: 2 757 098
Liczba liter: 30 051 137

Inne statystyki:

Słowa 2-literowe - 126
Słowa 3-literowe - 1 522
Słowa 4-literowe - 7 642
Słowa 5-literowe - 26 377
Słowa 6-literowe - 59 147
Słowa 7-literowe - 116 341
Słowa 8-literowe - 190 631
Słowa 9-literowe - 273 020
Słowa 10-literowe - 343 053
Słowa 11-literowe - 385 603
Słowa 12-literowe - 392 880
13-literowe - 370 151
14-literowe - 325 392
15-literowe - 265 213

dziękuję za uwagę :D

6762 # 2011-08-02

Jeszcze więcej statystyk:

ZAWIERAJĄCE LITERY
a: 2914852
ą: 390896
b: 625448
c: 1254750
ć: 36172
d: 680515
e: 2329862
ę: 201816
f: 136794
g: 407174
h: 352310
i: 2735515
j: 592778
k: 973335
l: 733759
ł: 718886
m: 1217565
n: 2080369
ń: 84764
o: 2531742
ó: 107944
p: 925612
q: 9
r: 1364200
s: 995365
ś: 332731
t: 842241
u: 832466
v: 216
w: 1414426
x: 75
y: 1560806
z: 1454846
ź: 22058
ż: 22058

6762 # 2011-08-02

Statystyki ufundowane przez program pomocnik szaradzisty.

~gosc # 2011-08-03

Równa liczba wystąpień Ż i Ź wygląda podejrzanie

6762 # 2011-08-07

to nie wiem, bo program mi wszystko policzył :P

mirnal # 2013-07-26

Słownik poprawnej polszczyzny PWN - Doroszewski 1980
Książka w stanie uszanowanym i dobrym, stron 1054
cena 3,50 zł, poczta 11 zł

ale już komplet 11 tomów Słownika języka polskiego można na Allegro kupić za 300-400 zł.

~gosc # 2013-09-09

Ciekawe, ile może kosztować przygotowanie słownika np. Doroszewskiego, który został wydany w latach 60. i zawiera około 125 tys. haseł.
Nie było komputerów, każde hasło należało napisać na maszynie do pisania, sprawdzić, poprawić. Na koniec ktoś to przejrzał i poprawił. Nie znam się na tym, ale może nawet jeden egz. został wydany i dokładnie sprawdzony?
Tak czy owak -jedno hasło z napisaniem i omówieniem w redakcji oraz z końcowym zatwierdzeniem, to pewnie trzeba liczyć 10 minut? A może i 20. Może ktoś wie? Przy 10 minutach to 21 tys. godzin.

~gosc # 2013-09-09

Co do ww słownika - "Errata, zamieszczona na końcu tomów wydania książkowego, wyświetla się w tym wierszu hasła, którego dotyczy i jest sygnalizowana punktorem".
Należałoby przejrzeć ten sławny słownik i wyszukać błędy oraz uaktualnić pewne hasła (np. Czechosłowacja, Berlin Zach.) również punktorem, ale w innym kolorze.

slowakiwon # 2013-09-09

Idiotyczny pomysł. Jaki to miałoby sens? Przecież słowniki są drukowane cały czas. Słownik Doroszewskiego był aktualny na czas, w którym został wydany. Nikt (myślący) nie ma co do tego wątpliwości.
To może wniesiesz także, by poprawić mapy świata z XIX wieku? Przecież one są NIEAKTUALNE! :)

~gosc # 2013-09-09

No to przynajmniej należałoby zaznaczyć słowa nadal oficj. lub pot. albo przestarzałe, bp po co uczniowie mieliby sprawdzać jakieś wyrazy, czy są obowiązujące we wsp. polszczyźnie? Musieliby mieć wskazówki.
Przykład z atlasem nie jest właściwy. Atlas - każdy wie, że nie jest aktualny, jeśli spojrzy się na starą datę, natomiast jeśli ktoś wznawia słownik w internecie to w jakim celu? Aby z niego lud korzystał, czy elita?

~gosc # 2013-09-09

Widzę, że cały sztab ludzi redagował ten słownik i to latami. Pewnie mieli swoje pensje miesięczne , ale może także pracowali po godzinach lub jako zlecone. tak czy owak można byłoby oszacować nawet wg dzisiejszych standardów koszty opracowania słownika Doroszewskiego. Na dzisiejsze to miliony?

slowakiwon # 2013-09-09

Ale ~gosciu, o co ci chodzi? O jakim wznawianiu słownika ty mówisz. Przecież Doroszewski nie żyje. PWN po prostu zdigitalizował, a następnie udostępnił słownik Doroszewskiego bardziej jako publikacja historyczna, ciekawostka dla językowych hobbystów. Specjalnie nic nie zmieniali, bo to nie miałoby sensu. Nie chodziło o to, by ludzie traktowali ów słownik jako aktualne źródło. Naprawdę tego nie kapujesz? Mirnal, czy co?

~gosc # 2013-09-09

a, teraz kapuję. dzięki. To skamielina muzealna.ok

~gosc # 2014-02-01

Zmienili teraz wygląd strony i nie wiem, które słowa są dopuszczalne w grze (scrabble), a które nie. Gdzie jest o tym informacja?

mirnal # 2014-02-01

proponuję polską nazwę - skrable, bowiem to sjp

~gosc # 2014-03-12

Ktoś powiedział, że kiedyś słowniki zapisywały, jak powinno się mówić/pisać, a teraz jak się MÓWI/PISZE...

~gosc # 2014-03-12

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, nikt/nic nie może narzucić człowiekowi co/jak ma mówić. Jeżeli używa wulgaryzmów - jego sprawa, jeżeli używa kolokwializmów/slangu - także to jego indywidualna sprawa. Według mię nachalne poprawianie kogoś (np. przerywając w rozmowie) zasługuje na totalne potępienie. Niektórym, a zwłaszcza Panu Markowi176cm, jak przypuszczam - brakuje...taktu i kultury.
Moim zdaniem: Jeżeli ktoś popełnia błędy, można "dyskretnie" to zakomunikować i zalecić poprawniejszą formę (jeszcze pytanie: czy ta osoba sobie tego życzy).

...ili...

~gosc # 2014-03-12

A komuś, kto używa wulgaryzmów, nie brakuje kultury?

~gosc # 2014-03-12

Brakuje, ale to tylko źle o takiej osobie świadczy.

marek176cm # 2014-03-13

Odnośnie ~gościa z 2014-03-12

Cytat: "Według mię nachalne poprawianie kogoś (np. przerywając w rozmowie) zasługuje na totalne potępienie. Niektórym, a zwłaszcza Panu Markowi176cm, jak przypuszczam - brakuje...taktu i kultury."

Ponieważ zaglądają tu osoby tak młode jak uczniowie szkół podstawowych, staram się IM pomóc, jak również tym starszym, którzy PRAGNĄ podciągnąć się w języku polskim i traktują moje uwagi jako POMOCNE.

Potępianie mnie właśnie za te korekty dotyczące gramatyki i stylu, a jednocześnie okazując ZDUMIEWAJĄCĄ TOLERANCJĄ DLA 'ZAGLĄDAJĄCEGO' TUTAJ CHAMSTWA, cytat: "Jeżeli używa wulgaryzmów - jego sprawa.", nawet gdy zaglądają tutaj młode osoby, świadczy o BEZMYŚLOŚCI tegoż gościa!!!

Ile razy można wskazywać na błędne "mię", zamiast "mnie"?
Moja rzekoma "nachalność", jak to określa ten "obrażony", to coś co zasługuje (cytat:) " na totalne potępienie."

Według zaleceń Pana Obrażalskiego mam "dyskretnie", jeśli sobie ten ktoś życzy, "zakomunikować i zalecić ... ". Jak można to lepiej zrobić, jeśli 95%, a może wiecej, osób kryje się za swą animowością, którą uważam za rodzaj tchórzostwa, bo właśnie wśród takich kryją się ci co ściągają poziom tego słownika w kierunku rynsztoka!

Każdy punkt poruszanej wypowiedzi jest podany w oryginale i WERSJA POPRAWIONA jest ZAWSZE podana!!! Z którego palca Pan Obrażalski wyssał te zarzuty przeciwko mnie?!?!?!

Moja "krucjata" ma na celu zawstydzanie nieuków, zachęcanie do większego wysiłku intelektualnego przy redakcji wpisów i udzielenie pomocy tym, którzy potrafią docenić moje uzupełnienia, korekty i propozycje dla uzyskania klarowniejszych wypowiedzi.

Z podniesionym czołem,

Marek / W-wa

przekorny # 2014-03-13

Gratuluję dobrego samopoczucia! =]
Nie chce mi się niczego już punktować, natomiast wypowiem się na temat "chamstwa". Moim zdaniem nie warto, aby zwykli użytkownicy zajmowali się "bluzgaczami", od tego są admini, którzy powinni takie komentarze usuwać. Jednak nie zawsze je zauważają, paradoksalnie może przeszkodzić ktoś, kto wypowie się krytycznie pod takim wpisem. Poza tym ignorowanie tychże uważam za najlepszą metodę ograniczania ilości bluzgów. To są dzieciaki/trolle, które rzucają mięsem po to, aby ktoś na to zwrócił uwagę, mają wielką radochę z tego, że ktoś napisze potem komentarz pełny świętego oburzenia.

~gosc # 2014-03-13

@przekorny
"paradoksalnie może przeszkodzić ktoś, kto wypowie się krytycznie pod takim wpisem"

sjp.pl (niestety) jest pełne takich krytycznych komentarzy pozostawionych pomimo usunięcia wpisu, który komentowały.

przekorny # 2014-03-13

Owszem i to kolejny argument (już mi się nie chciało o nim wspominać) za tym, aby powstrzymywać się od komentowania wpisów "łacinników". Robi się śmietnik i nie wiadomo o co chodzi. Moim zdaniem admini powinni usuwać także i takie komentarze. Być może mają obiekcje (acz czasami usuwają neutralne wypowiedzi =])... Samemu zdarzyło mi się prosić kilka razy, aby wywalili mój (pod zwykłymi bluzgami nie piszę, ale pod jakimś zabawnym spamem już tak), gdy usuną ten poprzedni, ale nie zawsze to robią.

~gosc # 2014-03-13

Panie Marek jest świetny!

przekorny # 2014-03-13

Wielki Korektorze - popraw wielbiciela! =)

mirnal # 2014-03-13

*Liczba wyrazów w słowniku: 2 757 098
Liczba liter: 30 051 137*
Długość średniego wyrazu to 11 liter?

~gosc # 2014-03-13

" Ile razy można wskazywać na błędne "mię", zamiast "mnie"? "

Czy jesteś Marku pewny, że "mię" jest formą błędną???

PS. Każdy ma prawo wyrażać swoją wolę, ale czy nie jesteś zbytnio...nachalny?

...ili...

~gosc # 2014-03-13

Ta strona jest jednym z ostatnich w Internecie bastionów heteroseksualizmu i kultury. Strzeżmy go!

~gosc # 2014-03-25

W latach 2000. internet był swego rodzaju lepszym światem, w którym można było się pośmiać lub dowiedzieć się czegoś ciekawego. A TERAZ KORPORACYJNE PORTALE GO ZRUJNOWAŁY!!!

mirnal # 2014-10-01

Na wstępie napisano *Słownik języka polskiego, ortograficzny, wyrazów obcych i słownik do gier w jednym.* - a skoro jest to także s. wyrazów obcych, to powinny być zamieszczone objaśnienia tych wyrazów (geneza, pisownia itp.)

~gosc # 2014-10-01

No właśnie! Dlatego piszmy o etymologii słów chociaż w komentarzach!